22 August 2013

macam gosip.

  • Nak cerita sikitlah sedikit sebanyak tentang masalah yang berlaku beberapa hari lalu tentang budak-budak dalam kos pentadbiran awam nie. Nak diikutkan dan ikut kata senior kami punya kos nie sangatlah aktif dalam UiTM ni so banyak program kami lakukan dari semasa ke semasa.
  • Disebabkan kami punya subjek ada belajar tentang politik dan sebagainya jadi mereka praktikkan membuat undian dalam pemilihan ketua dan exco-exco. Benda tu semua settle dah pada bulan lalu jadi kami menerima exco-exco terbaru dalam kelab tu.
  • Mereka pun laksanakan tanggungjawab dengan buat pelbagai program dan program terbaru ialah Assignment from 0 angle untuk ajar kami format dan cara-cara buat assignment yang betul. So, yang ajar tu semua lecturer. Lepas ceramah semua habis, kami ni ditinggalkan bersama beberapa exco-exco yang terlibat.
  • Pada malam itu juga kami tiba-tiba dimarah-marah, dimaki hamun, ditengking dan yang sewaktu dengannya hanya dengan sebab kami-kami tak datang program yang mereka anjurkan. Mereka pun katalah, tak suka marah-marah, respect kami dengan cara datang program bla bla bla.
  • Mereka pun dengan beraninya kata kalau tak puas hati cakap depan-depan, tak takut walaupun lagi besar ape benda entah. Yang saya tak puas hatinya, cara mereka cakap tu seolah-olah kami ni teruk sangat. Yang kena marah teruk-teruk tu kami juga, yang tak datang program tak kena. So tak adil lah kan. Memang kita respect each other tapi like they said ada batas-batasnya. Kami pun ada feelings juga, marah pun coverlah juga ini sampai nak tengking-tengking, apa cer der?
  • Cakap elok-elok kalau kami tak dengar pun settlekan lah dengan orang yang degil. Kemonlah tak cool langsung der. Buat nyampah ada. Nak khusnuzon pun payah sangat dah sebab over sangat. Dengar cerita exco kena tumbuk lepas tu? (berita sensasi lagi manipulasi)

No comments:

Post a Comment

*bersopan.
*anda hormat, saya hormat :)